Salgs og leveringsbetingelser

 

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendese på køb af varer på www.gelateria.dk til levering i Danmark.

 

Fortrydelsesretten gælder kun for private forbrugere, der handler via www.gelateria.dk og ikke ved køb i vores fysiske butik.
Erhvervsdrivende har ikke fortrydelsesret.

 

www.gelateria.dk ejes og drives af

Proice ApS

Industrivej 27A

7080 Børkop.

Tlf. 76 40 80 20

 Mail adr.: [email protected]

Proice ApS har CVR nr.: 25760670

 

Betaling og levering

Vi modtager betaling med Dankort, Paii samt Visa og Mastercard.
Vi forbeholder os ret til at opkræver gebyr for betaling med disse kort.

 

Beløbet trækkes først, når varen afsendes.

 

I normale tilfælde leverer vi varen 1 - 3 dage efter dit køb. I enkelte tilfælde kan der gå ca. 5 dage. Er dette tilfældet vil du blive underrettet om denne forlængede leveringstid.

 

Priserne er angivet i danske kroner.

Oven i prisen skal tillægges prisen for fragt. Du vælger fragtformen i slutningen af bestillingsforløbet. Der kan evt. pålægges betalingsgebyr, afhængig af den valgte betalingsform.

 

Fortrydelsesret

Du har ret til at fortryde en aftale uden begrundelse inden for 14 dage.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du får varen i fysisk besiddelse. Det er fx den dag, hvor er varen overgivet til dig, eller den er lagt i din postkasse, eller i skuret efter aftale med dig, den dag den er afleveret på din arbejdsplads eller du har hentet den i pakkeboksen eller i en postbutik. Har du meddelt os, at en anden person (dog ikke transportøren) skal modtage varen på dine vegne, løber fristen fra denne person modtager varen.

 

Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi i ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra du modtager den sidste vare.

Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

 

Undtagelser til fortrydelsesretten

Du har dog ikke fortrydelsesret ved køb af levnedsmidler.

 

Sådan udnytter du fortrydelsesretten

Du fortryder ved at give os besked om, at du fortryder. Dette skal ske skriftligt via mail eller brev. Heri oplyser du, at du fortryder det pågældende køb hos www.gelateria.dk. Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den.

 

Du skal vedlægge kopi af faktura. Når vi har modtaget disse oplysninger, bekræfter vi dette.

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om udøvelse af fortrydelsesretten, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

 

Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen til

Gelateria.dk

Industrivej 27A

7080 Børkop

Uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har givet os besked om fortrydelsen. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.

 

Returomkostninger

Du skal selv betale for returnering af varer, og det er et krav, at varen er pakket forsvarligt ind.

 

Følger af fortrydelse

Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger.

Hvis du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder, får du dog ikke merudgiften refunderet.

 

Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen,

indtil vi har modtaget varerne retur.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt

har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

 

Afprøvning af varen og emballage

Du hæfter kun for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.

 

Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug. Hvis du har brugt den på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og vi ikke kan sælge den som ny til fuld pris igen, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage.

Du skal tilbagelevere varen i originalemballagen.

Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den.

Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

 

Reklamation - Hvis der er noget galt med varen

Efter købelovens regler ydes du som privatforbruger i udgangspunktet 24 måneders reklamationsret. For varer med begrænset levetid er din reklamationsret dog begrænset til den holdbarhedsperiode, der er sædvanlig for den pågældende vare.

Opdager du en fejl eller mangel ved en købt vare, skal du snarest muligt og inden for rimelig tid kontakte Gelateria og forklare, hvori fejlen eller manglen består. Reklamation kan foretages ved at sende en mail til [email protected] eller ved at ringe til 76 40 80 20.

Lider varen af en fejl eller mangel, vil Gelateria reparere varen eller alternativt foretage omlevering. Omlevering sker kun hvis det ikke medfører uforholdsmæssige omkostninger for Gelateria.

I nogle tilfælde er de varer, du køber hos Gelateria dækket af en speciel garanti. Gelateria indestår ikke for garantier afgivet af tredjemand. Dine ufravigelige rettigheder efter købeloven berøres ikke af eventuelle garantier.

Gelateria håndterer kun reklamationer på varer som er købt hos Gelateria.

Privatkøb:

Når der er tale om privatkøb er det reglerne for forbrugerkøb der er gældende. Du kan reklamere over mangler ved varen inden for 24 måneder fra leveringstidspunktet ved at henvende dig til os på [email protected] eller på telefon til 76408020.

Erhvervskøb:

Hvis du foretager et erhvervskøb så vil der som udgangspunkt være 3 måneders reklamationsret, hvis andet ikke er aftalt. Her skal du være opmærksom på, at det ikke er et spørgsmål om, hvad der skår på fakturaen, men derimod et spørgsmål om hvor og hvordan produktet bruges. Bruges det erhvevsmæssigt er der tale om et erhvesmæssigt køb.

Hvis din vare har en mangel...

Selv om Gelateria forhandler kendte mærkevarer, kan det desværre ske, at en vare går i stykker. Her kan du læse, hvordan du som forbruger er stillet i en sådan situation.

Når der er tale om et forbrugerkøb så er alle varer omfattet af en 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du i op til 24 måneder fra købsdato kan reklamere over eventuelle fejl og mangler.

Der kan i visse tilfælde være tvivl om, hvorvidt en fejl er dækket af reklamationsretten. Viser fejlen sig inden for de første 6 måneder formodes fejlen at have været til stede ved overdragelsen, og det er sælger, der skal sandsynliggøre det modsatte. De resterende 18 måneder er det som udgangspunkt køber, der skal godtgøre dette.

Hvis du mener, at din vare lider af en mangel, vil vi udbedre manglen ved at lade din vare reparere af autoriserede fagfolk, men i visse tilfælde kan andre løsninger også komme på tale (jvf. købeloven).

Du skal være opmærksom på, at der ikke er tale om en mangel, hvis fejlen skyldes slitage eller ukorrekt brug eller andre ydre påvirkninger (f. eks. lynnedslag). I disse tilfælde skal du selv afholde omkostningerne ved en eventuel reparation.

I forbindelse med undersøgelser af din vare har Gelateria ret til at tage et gebyr. Størrelsen af gebyret er kr. 500,00 og skal betales af dig, hvis det viser sig, at fejlen ikke er omfattet af reklamationsretten.

Du kan vælge at indlevere din vare til reparation eller sende den til os. Husk, at din originale kvittering / faktura skal medsendes. Inden du kan indlevere / sende en defekt vare til os, skal du ringe eller skrive for at aftale dette nærmere.
Gelateria vil ikke modtage en forsendelse som fremsendes uden forudgående aftale.

Når du returnerer din vare til os med henblik på reklamation, skal du vedlægge varen følgende:

  • Kopi af din faktura/ordrebekræftelse
  • Udførlig fejlbeskrivelse eller retur-årsag.
  • Information om, hvordan vi kan komme i kontakt med dig ved spørgsmål.

Vi anbefaler, at du sender varen med Danske Fragtmænd eller "pakkepost" med PostNord.
Store varer som ismaskiner o. lign. kan være svære at transportere og det gøres bedst med Danske Fragtmænd. Gelateria hjælper dig gerne med at arrangere dette.

Vi beder dig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Det er ikke et krav, men det gør det nemmere for os at finde fejlen, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

Husk at varen altid skal sendes retur i forsvarlig emballage og helst den originale. Få en kvittering for afsendelse. Gem postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track- and trace-nummer.

Kan vi ikke blive enige om behandling af reklamationen, kan du evt. indgive en klage til Forbrugerklagenævnet, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan indgive din klage via www.forbrug.dk

Oplysning om klagemuligheder
Hvis du ønsker at klage, så er det nemmeste, at du i første omgang henvender dig til os. Dette kan gøres pr telefon eller pr mail. Så finder vi sikkert en løsning.
Du kan også sende en klage Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Det er nemmest hvis du går til www.forbrug.dk.
Du kan også klager til EU-Kommissionens online klageportal. Ønsker du at klager her så skal du gå ind på https://ec.europa.eu/odr. Hvis du klager her skal du oplyse [email protected], som vores mail adresse.

Hvis der er tale om erhvervskøb er det aftaleloven der er gældende. Ved erhverveskøb yder der som hovedregl er garanti på 6 måneder.

 

Børkop d. 1. august 2016.